Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > MOMENTY ADVOKÁTŮ OČIMA JS

MOMENTY ADVOKÁTŮ OČIMA JS



Náplní výkonu profese advokáta není jen právo a jeho výklad,sepis různých žalob či stížností nebo zastoupení klienta u soudu. Náplň výkonu advokacie je velmi kreativní a mnohdy složitá a každého advokáta ke studiu práva a následné advokátní zkoušky vedly rozdílné představy,zájmy a cíle...
Jeden adept na advokáta právo a zákony přímo miloval,druhého motivovala snaha pomoci lidem v různých problémech ze světa justice,třetí měl fascinaci v lidských příbězích,čtvrtý to bral jako předvoj na budoucí povolání soudce,pátý byl pokračovatelem rodu právníků,šestý vidina dobrého finančního ohodnocení atd....


Nicméně advokát opravdu smluvně vstupuje do lidských životů,jindy veselých,tu velmi smutných osudů...
Klienti advokátů se jim svěřují se svými starostmi,úzkostmi,menšími i většími problémy,plni zklamání,zlosti,nenávisti či doposud marném volání po spravedlnosti...

 

KOMUNIKACE na počátku je důležitým faktorem vztahu mezi advokátem a klientem a nesmí být formální...
Často advokát projde nashromážděný písemný materiál a snaží se vstřebat i EMOCE klienta i případu samotného.Dále přichází na řadu řešení věci,ať už u policejního orgánu či civilniho a trestního soudu,u správního orgánu atd.


Mnohdy jak u klienta,tak i advokáta přichází fáze ZKLAMÁNÍ,ať už z vynaložených sil klienta a advokáta,tak z výsledku či práce policejních orgánů,státní správy,soudů apod. Extrémní zklamání pak přichází zejména u klientů konfliktních či kverulantů...
Nespravedlnost soudů,arogance některých soudců,nevděčnost klientů,velké množství práce či přemíra klientů a s tím spojený nedostatek času i volného času pro rodinný či osobní život...,to vše vede i k dočasné FRUSTRACI advokátů,kdy je třeba tuto emoci brát jako cyklickou a advokát nesmí na svoje povolání rezignovat.Přetíženost advokáta je potřeba jako u jiných náročných profesí řešit aktivním odpočinkem a zdravým nadhledem.

A především se smířit s faktem,i když je to velmi těžké že spravedlnost mnohdy pláče...bohužel...a je potřeba účinně cílevědomě konat v jednotlivých kauzách tak,aby plakala co nejméně a klient měl v případě práva naopak důvod k úsměvu...Ne vždy se to podaří...

js_spravedlnost.png

Pavel Fiala dne 13.4.2020 - Justiční servis z.s.